Gıda sanayisinin önde gelen tedarik ve çözüm ortaklarından ŞMS Kopuz, kakao ve çikolata sektörlerini olumsuz etkileyen ham madde fiyatı dalgalanmalarına yönelik geliştirdiği yenilikçi çözümlerini WorldFood İstanbul’da tanıttı.
Kakao sektörünün ham madde sorununa yerli çözüm: KOP Kakao
Son dönemde kakao fiyatlarındaki ciddi artış sebebiyle, müşterilerine ekonomik ve kaliteli çözümler sunan güçlü alternatifler geliştirdiklerini dile getiren ŞMS Kopuz Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Burak Kopuz, “Kakao ürünlerimiz fiyat avantajı sağlamanın yanında, kalitesiyle birçok üreticinin tercihi haline geldi. Üreticiler, kakao fiyatlarının sürekli arttığı bir ortamda istikrarlı kalitesi ve rekabetçi fiyatlarıyla öne çıkan ürünlerimizi tercih etmeye başladı” diye konuştu.
Kakao çekirdeğinde yaşanan sıkıntıların raflardaki ürünlerin maliyetini artırdığını ve tedariki zorlaştırdığını dile getiren Kopuz, “Bu süreçlerin devam etmesi beklenilmiyor fakat emtialar da hareketli. Bundan dolayı da biz de kendi markamız ‘KOP’ kakao ürünlerini yerli ve uluslararası pazarlara kazandırdık. Yerli üreticimizle beraber kendi markamızla, yeni bir reçeteyle kakao tozu ve türevlerinde çözüm ortaklarımıza bir alternatif oluşturduk.” şeklinde konuştu.
Söz konusu bu adımın hem rekabet açısından hem de nihai tüketicinin maliyetlerinin düşürülmesi ve doğru entegre edilecek ürüne erişimin kolaylaştırılması anlamında sanayicilerin yanında olduklarını gösterdiğini vurgulayan Kopuz, ürünlere hem yurt için hem de yurt dışından yoğun talep geldiğini, ihracatta artışın sürdüğünü kaydetti.
2024 yılının başından itibaren keskin bir şekilde artan kakao fiyatları, maliyetleri tüketicilere yansıtmamak için çalışan üreticileri yeni arayışlara yönlendirdi. ŞMS Kopuz, bu piyasa koşullarını göz önünde bulundurarak geliştirdiği KOP Kakao ürünleriyle ekonomik ve kaliteli alternatifler sunuyor. Şirket, fiyat istikrarsızlığının yüksek olduğu ortamda, üreticilerin kaliteli üretime rekabetçi fiyatlarla devam edebilmesine yardımcı oluyor. Firmanın kendi markasına ait Kop K10, Kop K9, Kop K9-T, Kop Abe-10 ve Kop K5 ürünleri, ürün çeşitliliğinin fazla olduğu çikolata ve şekerleme sektörlerinin tüm ihtiyaçlarına yanıt verecek nitelikleri taşıyor.
Bunge Exclusive Distribütörlüğü Avrupa ile genişledi
ŞMS KOPUZ, gıda sektöründe uluslararası standartlarda çözümler sunma vizyonunu, global markalarla geliştirdiği stratejik ortaklıklarla güçlendirmektedir. Bu çerçevede, sektörün dünya liderlerinden Bunge Loders Croklaan ile kurulan iş birliği, şirketin en önemli kilometre taşlarından birini oluşturmaktadır.
2023 yılından bu yana Bunge Malezya Exclusive Distribütörlüğü görevini başarıyla sürdüren ŞMS KOPUZ, 2024 itibarıyla bu kapsamı genişleterek Bunge Avrupa Exclusive Distribütörlüğü sorumluluğunu da üstlenmiştir.
Bu stratejik iş birliği sayesinde, endüstriyel yağlar ve ayçiçek lesitini gibi birçok yüksek kaliteli ürün, güvenilir tedarik zinciri yönetimiyle Türkiye pazarına sunulmaktadır. ŞMS KOPUZ, güçlü uluslararası vizyonu ve kurumsal sorumluluk anlayışıyla, Türk gıda sanayisine katma değer sağlayan yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler sunmaya devam etmektedir.
Ar-Ge ile sektöre değer katma vizyonu
ŞMS Kopuz, yalnızca bir tedarikçi olmanın ötesinde Ar-Ge ve teknik danışmanlık hizmetleriyle de iş ortaklarına katma değer sunuyor. Bu çerçevede iş ortaklarına özel teknik danışmanlık, reçete ve formülasyon geliştirme, yerinde teknik destek gibi hizmetler veriyor. Ürün tedarikiyle bir araya getirildiğinde iş ortaklarına uçtan uca çözümler sunmasına olanak tanıyan bu yaklaşım, ŞMS Kopuz’un sektörde ve pazardaki konumunu güçlendiren en önemli niteliklerinden biri olduğunu dile getiren Kopuz sözlerine şöyle devam etti;
“AR-GE ekibimizle müşterilerimize farklı portföylerde katkılar sağlıyoruz. ‘Creative’ stüdyoda en lezzetli ürüne ulaşana kadar sürekli olarak denemeler yapıyoruz. Bu durum da bizi rakiplerimizden farklılaştıran alan. Aslında biz hem müşterimizin mutfağına giriyoruz, hem de tüm Türkiye ve çalıştığımız ihracat ülkelerindeki kazanımları, ileri teknoloji ile harmanlayarak bilgi tecrübelerimizle müşterilere referans olarak sunuyoruz.”
Yurt dışındaki payımızı da arttırmak istiyoruz
ŞMS Kopuz’un kurulduğu günden bu yana endüstriyel ham madde pazarında güçlü bir oyuncu olduğunu kaydeden Kopuz, sektörün önde gelen firmaları arasında yer aldıklarını vurguladı.
Kopuz, bilinirliğin tek başına yeterli olmadığını, müşterilerin gönlüne dokunmanın ve onları bir aile gibi kucaklamanın önemli olduğunun altını çizerek, gerek teknoloji gerekse yapay zeka destekli Ar-Ge çalışmalarının birlikteliklerde çok katkısı olduğunu belirterek sözlerini şöyle tamamladı:
“Bu sadece söylemlerle olmuyor, bunları eyleme de dökmek gerekiyor. Biz de bu hususta AR-GE ekibi kurduğumuzdan bahsetmiştim. AR-GE atılımımızla ve inovatif yaklaşımımızla beraber alanımızda farklılaştık. Biz aslında her yerden mal alıp satan değil, partnerlik ilişkilerine önem veren ve partnerlerimizle birlikte iyi sonuçlar alıp birlikte başaran bir firmayız. Bu da bizi farklılaştırıp güçlü partnerlerle, güçlü çözüm ortaklarıyla bir araya getiriyor. ŞMS Kopuz, profesyonel yöneticileriyle ve ekibiyle, profesyonellik ve aile olgusunu birleştirerek alanında farklılaşacak. Bunun hem yurt içinde hem yurt dışında olmasını istiyoruz.”
ŞMS Kopuz fuara güçlü bir şekilde katıldı
ŞMS Kopuz Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı WorldFood İstanbul’a güçlü bir şekilde katıldı. 2-5 Eylül tarihlerinde İstanbul’daki Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilmekte olan fuarda ziyaretçilerini Hall 11 – B571 numaralı standında ağırlayan firma, gıda sektörüne odaklanan geniş ürün yelpazesi ve katma değerli çözümleriyle öne çıkıyor.
100 ülkeden 900’ü aşkın satın almacının katıldığı fuarda, 4 gün boyunca 4 ana tema altında 30’u aşkın tematik etkinlik düzenlenecek. Fuarda dünyanın çeşitli bölgelerinden alıcı ve profesyonellerle bir araya gelecek olan ŞMS Kopuz, köklü aile değerlerini modern yönetim anlayışıyla bir araya getirdiği vizyoner yaklaşımını fuar ziyaretçilerine tanıtıyor.
Fuar katılımını değerlendiren ŞMS Kopuz Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Burak Kopuz, WorldFood İstanbul Fuarı’na uzun süredir katıldıklarını belirterek, her geçen yıl gerek yurt içinden gerekse yurt dışından katılımın ciddi şekilde arttığını söyledi.
Fuarın kendileri için mevcut ve yeni müşterilerle buluşma fırsatı sunduğunu dile getiren Kopuz, ” Dünyanın birçok alanında bizleri ziyaret eden çözüm ortağı adayları, çözüm ortaklarını bulabiliyoruz ve iş birlikleri konuşma fırsatımız oluyor. Ben burayı mini bir Dubai Gulfood Fuarı’na benzetiyorum. İnşallah hem bizler için hem Türk sanayisi için uluslararası bir buluşma noktası olur burası. Daha da gelişmeye devam eder, biz de bu hususta heyecanlıyız.” değerlendirmesinde bulundu.
Geniş ürün yelpazesi
ŞMS Kopuz gıda, kimya ve sanayi sektörlerinin çeşitli ihtiyaçlarına yanıt veren geniş bir ürün portföyüne sahip. Firma fuarda kakao, endüstriyel yağlar, süt tozu, peynir altı suyu tozu ve laktoz, nişasta, kahve kreması, katkı maddeleri, jelatin, kuruyemiş ve endüstriyel şeker ürün kategorilerinde yer alan 100’ün üzerinde ürünü tanıtmayı hedefliyor.
Yarım asırlık tecrübe ve yenilikçi yaklaşım
Yönetim Kurulu Başkanı Şemsi Kopuz ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Burak Kopuz’un liderliğinde ŞMS Kopuz, yarım asrı aşan tecrübesini ve sektördeki itibarını, günümüzün hızlı ve değişken koşullarına adapte ederek faaliyetlerini sürdürüyor. Ham madde üreticileri ile nihai üreticiler arasında güvene dayalı, stratejik bir köprü kuran şirket, iş ortaklarına belirgin bir rekabet avantajı sağlıyor. Birçok dünya devi firmayla iş ortaklığını devam ettiren, 500’ü aşan müşterisiyle sektörde oldukça güçlü bir yere sahip olan ŞMS Kopuz, 3 kıtada 20’den fazla ülkeye yüksek kaliteli ürünler ihraç ediyor.
Kopuz, kendisi de genç kuşak bir yönetici olarak firmanın vizyon, misyon, kurumsal değerler ve sürdürülebilirlik politikalarına bağlı kalarak yeniliklerle beraber yeni portföyler, yeni partnerler ile teknoloji ve yapay zeka destekli entegre çalışmalarla bayrağı ilerletmeye çalıştığını dile getirdi.
Firmanın endüstriyel gıda ham madde satış ve pazarlama alanında faaliyet gösterdiğini aktaran Kopuz, şöyle konuştu:
“Bisküvi, çikolata, içecek, süt ve süt ürünleri, dondurma gibi rafa gittiğimizdeki atıştırmalık grubunun üretiminde yer alan tüm üreticilere hammadde tedariki yapıyoruz. Bunun içinde kakao, bitkisel yağ ve türevleri, süt tozu ve türevleri, endüstriyel şeker, kuruyemiş, jelatin ve katkı maddeleri gibi hammaddeler var. Bunları da doğru partnerlerle çalışıp o partnerlerden hammadde tedariki sağlayıp doğru zamanda stoklayıp, doğru anda bunları servis etmeye çalışıyoruz.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı